torsdag 18 september 2008

Liams stora dag

Ja, här skulle jag berättat om Liams stora dag med både träff på öppna förskolan och babysim för första gången men det har ju min man redan skvallrat om- på MIN blogg....

Nåja, det var bara roligt att få visa Staffan hur vi har det en "vanlig" dag. Jag älskar att se Liam med andra barn för de barnen i mammagruppen ser verkligen ut att trivas tillsammans! Vi har bestämt oss för att köpa en sån bra "grop" som de hade på öppna förskolan så att alla barnen (present and future) kan skoja och leka i den.



Babysim var en upplevelse- han gillade det faktiskt!!=) Han var helt bedårande i sina små speedos och simma framåt var jätteskojsigt. Att flyta på rygg var däremot ingen favorit men man kan ju inte tycka om allt. Nu ikväll så fick han sitta i lilla baljan här hemma och bada av sig stora baljans vatten och smuts och det var så uppskattat att han vägrade gå upp, det har aldrig hänt! Han ville sitta länge och plaska så mamma och pappa blev alldeles dyngsura och när vi till slut bestämde att nu får det räcka innan han blir ett russin så gallskrek han så sur han blev... Men efter lite välling och godnattpussar av mamma och pappa så har han nu somnat som en stock och något säger mig att han kommer ha många "våta" drömmar- om att simma alltså...!;-)

Inga kommentarer: