tisdag 9 september 2008

Dagen D

Så här är magen nu- innan graviditeten
(sen uppdaterar jag varje vecka under 9 månader så vi alla kan följa....)

Idag är dagen D, dvs den dagen som jag och min man bestämde oss för att skippa preventivmedel och bara köra på. Blir vi gravida så är det ok om inte så är det också ok. Jag vet att många kommer att höja på ögonbrynen när de får veta det eftersom Liam bara är 7 månader men om man räknar krasst så kommer ju inte barnet i morgon så även om jag mot förmodan skulle bli gravid direkt så kommer Liam ändå vara närmare 2-års dagen när bebisen väl kommer. Alla sa att det är JÄTTEJOBBIGT att få barn men det kan jag inte hålla med om alls, därför så känns det inte riktigt som att jag tror dem när de påstår att det är JÄTTEJOBBIGT med två barn. Jag vill även poängtera att jag absolut inte tänker försumma Liam för att jag får ett barn till. Vi har tillräckligt med både kärlek och tid till två barn, oavsett när de än kommer. Faktum är att ALLA barns åldrar är känsliga och jag tror faktiskt att Liam hade reagerat på samma sätt även om vi hade väntat till han var tre eller fyra. Eftersom han är först så kommer han ha vissa svårigheter med att jag inte kan ta upp honom i famnen när just han vill det för att jag kommer sitta med bebisen men det hade ju skett även senare. Svartsjukan kommer alltid finnas där, det är delvis därför jag faktiskt tycker att ju tidigare desto bättre just eftersom han inte riktigt kommer förstå. Ja, vem försöker jag övertyga egentligen? Detta var ju till trots min ide... Jag är redo, maken är redo, Liam kommer (förhoppningsvis) bli redo så NU KÖR VI!!

2 kommentarer:

Rosita sa...

Tjoho! Grattis till beslutet!!!
Lita på att jag tänker snylta på din graviditet! ;-) Och på bebisen sen såklart... :-)

Lycka till!

Anna och Ronja sa...

Jag hitta hit:-) Ska bli spännande att följa er nu när ni ska köra på igen. Och tar det tid så får ni många härliga stunder:-) Bryr dig inte om allas höjda ögonbryn, huvudsaken är vad ni vill. Och instämmer helt med att så jobbigt är det ändå inte att bli mamma. Kram o lycka nu till med bebisverkstaden.