torsdag 1 januari 2009

Nytt år...

...och jag är sjuk! Vaknade i måndagsmorgon med ont i halsen sen har det bara fortsatt. Ont i hals, luftrör, blivit förkyld och har runt 38 i feber dagarna igenom. Men eftersom jag har turen att slippa huvudvärk så är jag relativt pigg ialla fall.
Vi firade ett väldigt stillsamt nyår hemma med svärföräldrarna och firandet var över strax efter 12. Tittade lite på TV sen i säng. Kände mig lite bättre på kvällen men det varade ung 4 timmar sen mådde jag kasst igen.
Liam har kommit in i någon konstig skrik/hysterisk gråt-fas som han kör med HELA DAGARNA!! Ingenting funkar, han vill inte leka, sova, mysa eller ens titta på TV (som brukar tillhöra favoriterna..). Men typiskt nog förstår inte våra föräldrar alls vad vi pratar om- Liam som är en tyst och snäll liten ängel- mmmm, visst så fort någon annan är hemma hos oss ja! Han vill fortfarande inte lägga sig i tid utan däckar vid halv 1 (!!!) och vaknar typ 2 timmar senare och sätter igång med hysterin igen och vägrar somna om. Så har vi haft det i nästan två veckor nu och vi börjar bli lagom trötta på det. Först trodde vi att han var sjuk men han visar inga tecken på det och han har ingen feber eller nåt. Nåja, det går väl över som allt annat han har sysslat med. Fr.om idag så är det premiär för de nya läggrutinerna så vi får se om det hjälper...

1 kommentar:

Rosita sa...

Det kanske är en fas eller nåt de går igenom? Vilton var också gnällig och mammig nästan hela december. Så himla jobbigt! Och han är ju en månad äldre än Liam så det kan kanske stämma? Jobbigt är det i alla fall!
Fast för oss brukade det hjälpa att åka iväg eller så.